Monday, October 25, 2010

Ceramah Palestin - Hapuskan Air mata Gaza, Bersama bebaskan Palestin

Assalamualaikum w.b.t... & Salam perjuangan

Alhamdulilah... Segala puji bagi Allah s.w.t yang telah meizinkan untuk bersama - sama dalam satu ceramah Palestin - Hapuskan Air Mata Gaza, Bersama Selamatkan Palestin disampaikan oleh Tn. Hj. Noorazman Samsuddin yang merupakan Ketua Permuda Pertubuhan Himpunan Lepasan Institusi - Institusi Pengajian Tinggi Malaysia (HALUAN) dan juga merupakan ketua pasukan Malaysia dalam misi Freedom Flotila kapal Mivy Marmara yang diserang Israel pada subuh 31 Mei yang lalu.

Segalanya tidak dirancang, sesungguhnya Allah s.w.t itu Maha Berkuasa, sekiranya Ianya berkehendakan sesuatu pastinya akan berlaku. Pada pagi rabu (20/09/2010) saya dihubungi oleh Saudara Yaras Yusup yang merupakan Bos saya di Pejabat dan merupakan Setiusaha HALUAN Sabah yang memaklumkan Tn. Haji Noorazman sekarang berada di Sabah untuk berbincang dengan bebarapa pihak dalam rangka untuk mengadakan Road show bagi mengumpul dana Flotila ke 2 yang akan berlepas ke Palestin bulan 3 tahun hadapan Insya Allah.

Perbincangan yang singkat di antara saya selaku Pengerusi Biro Agama Islam & Moral, Pertubuhan Kebajikan & Rekreasi Jabatan Alam Sekitar Negeri Sabah (JASabah) dengan En. Yaras selaku setiusaha HALUAN Sabah telah menzahir persetujuan bersama untuk membawa Tn. Haji Noorazman ke Pejabat Jabatan Alam Sekitar Negeri Sabah bagi berkongsi pengalaman tentang kekejaman israel terhadap rakyat Palestin serta kisah sebenar rampasa/serangan tentera israel terhadap kapal Mivy Marmara.

Pada tanggal 22 Oktober 2010 bersamaan 14 Zulkaedah 1431H hari Jumaat, jabatan Alam Sekitar Negeri Sabah melakar sejarah tersendiri apabila buat pertama kalinya dikunjungi oleh Tn. Hj. Noorazman Mohd Samsudin yang merupakan wira malaysia dalam misi freedom Flotila kapal Mivy Marmara.

Ceramah yang mengambil masa hampir 2 1/2 jam berlasung dengan semangat dan kadang kala diiringi dengan lilangan air mata apabila ditayangkan gambar2 dan klip video penyesaan rakyat Palestin dalam mempertahankan maruah tanah air mereka.

Sedikit Gambar yang sempat diambil untuk kenang-kenangan.






















Terima Kasih kepada semua pihak yang menjayakan Ceramah ini....

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.